zaterdag 13 november 2010

"Vooruit met de geit"

Ach waarom ook niet. Ik begin gewoon "ins Blaue hinein" een blog over bord en gezelschapsspellen. Ik besef dat er al ontelbare op het net te vinden zijn maar dat mag geen excuus zijn om er geen te beginnen.

Hoe is het zo gekomen;
Mijn eerste zelf gekochte spel was “Colditz” wat ik in 1974 samen met mijn vader kocht in een speelgoedwinkel op de Rozengracht in Amsterdam. In die periode was Risk overigens het spel wat we oneindig vaak speelden. Via de Avalon Hill spellen als “Squad leader”, “Yellowstone” en “Sink the Bismarck” belandde ik bij spellen als “Civilization” en “Talisman” (de editie met de tinnen figuurtjes). In 1994 kocht ik “Robo Rally” in de Harten straat in Amsterdam om een goed jaar later het spel “Catan” aan te schaffen wat groots stond opgesteld in een Duitse warenhuis te Keulen.

Op zich was deze aanschaf bepalend in een aantal opzichten. Catan was het allereerste Duitstalige spel wat ik kocht en het was ook mijn eerste kennismaking met het fenomeen “Spiel des Jahres”. Dat dit spel zijn invloed heeft gehad op de spellenwereld is algemeen bekend. Het duurde echter nog tot het jaar 2000 voordat ik mijn eerste bezoek bracht aan “Spiel” te Essen. Vanaf dat moment begon mijn spellenverzameling (wat) sneller te groeien en ben ik inmiddels op het punt beland waarop ik mijn verzameling probeer te reduceren tot een verzameling van interessante en gemĂȘleerde spellen. (iets wat mij momenteel nog niet echt geweldig af gaat)

De intentie;
Ik streef er naar om in mijn blog bekende en minder bekende spellen aan bod te laten komen. Spellen die ik zelf met veel plezier op op tafel laat verschijnen. En nu maar eens kijken of het wat wil worden.

Groet,

Gerard

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten